Обмін і повернення

15 січня 2022

ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧА

Шановні покупці! У разі, якщо Ви вирішили звернутися до нас з питання обміну / повернення товару належної або неналежної якості, придбаного у нас, просимо ознайомитися з загальними правилами передбаченими Законом України «Про захист прав споживача» від 12.05.1991 № 1023-XII.

Ви зможете обміняти або повернути товар належної / неналежної якості у відділі сертифікатів Супермаркету РОСТ.

Шановні покупці! У разі, якщо Ви вирішили звернутися до нас з питання обміну / повернення товару належної або неналежної якості, придбаного у нас, просимо ознайомитися з загальними правилами передбаченими Законом України «Про захист прав споживача» від 12.05.1991 № 1023-XII.

Умови обміну / повернення товару належної якості

Стаття 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня покупки, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

ОБМІН ТОВАРУ

Обмін товару належної якості проводиться:

  • якщо він не використовувався;
  • якщо збережено його товарний вигляд;
  • споживчі властивості, пломби, ярлики;
  • розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Кабінетом Міністрів України затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну та поверненню (Постанова КМУ від 19 березня 1994 року № 172). До таких товарів відносяться: Продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни.

Непродовольчі товари:

  • фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір
  • корсетні товари
  • парфюмерно-косметичні вироби
  • перо-пухові вироби
  • дитячі іграшки м’які
  • дитячі іграшки гумові надувні
  • зубні щітки
  • мундштуки
  • апарати для гоління
  • помазки для гоління
  • гребінці і щітки масажні
  • сурдини (для духових музичних інструментів)
  • скричне підборіддя
  • рукавички
  • тканини
  • тюлегардинні і мереживні полотна
  • килимові вироби метражні
  • білизна натільна
  • білизна постільна
  • панчішно-шкарпеткові вироби
  • товари в аерозольній упаковці
  • друковані видання
  • лінійний і листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, лиштва), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником)
  • аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом
  • вироби з натурального та штучного волосся (перуки)
  • товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годуваннятощо)
  • інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо) ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

УМОВИ ОБМІНУ ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ

Стаття 8 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що в разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм виборомвимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.

Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Інші статті та новини